Investigación narrativa y estudios críticos en discapacidad : una experiencia de investigación en la escuela secundaria
Abstract
El siguiente texto corresponde a algunos de los sentidos construidos en la tesis doctoral: “Trayectorias escolares de estudiantes con discapacidad en la educación secundaria”.
Se desarrollan algunos interrogantes y recorridos poco explorados en las ciencias sociales, como los vínculos entre la formación de maestras y el desarrollo de investigaciones sobre educación y discapacidad, los aportes de la investigación narrativa a los Estudios Críticos de la Discapacidad y las alternativas posibles que se tejen actualmente al respecto.
Como una cuestión fundamental que forma parte de las conclusiones de la tesis, se señalan las violencias capacitantes, que atraviesan y condicionan los procesos escolares de estudiantes con discapacidad. The following text corresponds to some of the senses constructed in the doctoral thesis: “School Trajectories of Students with Disabilities in the Secondary School Level”.
Some questions and paths little explored in the social sciences are developed, such as the links between the training of teachers and the development of research on education and disability, the contributions of narrative research to Critical Studies of Disability and the possible alternatives that are currently being woven in this regard.
As a fundamental question that is part of the conclusions of the thesis, the ableist violence is pointed out, which goes through and conditions the school processes of students with disabilities.
Collections
The following license files are associated with this item: