Potencialidades de la escuela, la familia y la comunidad para la inclusión de los escolares con TDAH
Date
2016-10-12Author
Jiménez García, Alina
Miño Valdés, Juan Esteban
Rodríguez Cervera, Clara Luz
Duarte Bréard, Matilde
González Rodríguez, Emilio
Metadata
Show full item recordAbstract
La filosofía de la inclusión defiende una educación eficaz para todos los
estudiantes. Como respuesta a las tendencias actuales de la educación inclusiva se deben
satisfacer las necesidades de todos los alumnos, sean cuales fueren sus características
personales, psicológicas, sociales, o su discapacidad. El Trastorno por Déficit Atencional e
Hiperactividad (TDAH) en escolares es un tema actual de relevancia. El objetivo del presente
trabajo fue reflejar las potencialidades de la intersectorialidad en los procesos de educación y
desarrollo de estos escolares, así como los resultados de una acción planificada, intencionada
y acertada de la escuela, la familia y la comunidad. The Inclusion Philosophy defends an efficient education for all students. In
response to current trends in inclusive education, the needs of all students must be met,
irrespective of their personal, psychological, social or disability characteristics. Attention
Deficit Disorder and Hyperactivity (ADHD) in schoolchildren is a current issue of relevance.
The objective of the present study was to reflect the potentialities of intersectorality in the education and development processes of these students, as well as the results of a planned,
intentional and successful action of the school, the family and the community.
URI
https://revistacientifica.uamericana.edu.py/index.php/academo/article/view/45https://hdl.handle.net/20.500.12219/5444
Collections
The following license files are associated with this item: