El rol del turismo en la consolidación de la marca país de Argentina
The role of tourism as in consolidating Argentina’s country branding
Date
2013-06-19Author
Echeverri Cañas, Lina María
Estay-Niculcar, Christian A.
Metadata
Show full item recordAbstract
La globalización ha sido el punto de partida frente a la creciente competencia que se ha evidenciado en los últimos años entre los territorios (regiones, ciudades y países). Especialmente los países han adoptado e implementado estrategias de diferenciación para estimular el turismo y la inversión económica. El turismo se ha consolidado como una de las principales fuentes de divisas para los países latinoamericanos. Este artículo analiza el rol del turismo en el proceso de consolidación de la marca país de Argentina. Globalization has been the starting off point facing increasing competition it has been evident in recent years between the territories (regions, cities and countries). Especially countries have adopted and implemented differentiation strategies to stimulate tourism and economic investment. Tourism has become one of the main sources of foreign exchange for the Latin American countries. This article examines the role of tourism in the process of consolidation of Argentina country brand.
Collections
- Revista Visión de Futuro [456]
The following license files are associated with this item: