Now showing items 389-408 of 456

    • Régimen de coparticipación de la Provincia de Misiones 

      Garzón Maceda, José (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      El presente trabajo analiza el mecanismo de coparticipación entre los distintos niveles de gobierno en la Argentina y busca, como objetivo central, dar una explicación acerca de la imposibilidad de encontrar un camino hacia ...
    • Risk dimensions in enterprises’ financial decisions 

      Agüero, Juan Omar (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11)
      Within the current conditions of the context, the managerial financial decisions involve five risk categories: Global Risk, Country Risk, Market Risk, Managerial Risk and Decisional Risk. These categories are always present ...
    • El rol del turismo en la consolidación de la marca país de Argentina 

      Echeverri Cañas, Lina María; Estay-Niculcar, Christian A. (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2013-06-19)
      La globalización ha sido el punto de partida frente a la creciente competencia que se ha evidenciado en los últimos años entre los territorios (regiones, ciudades y países). Especialmente los países han adoptado e implementado ...
    • The role of local universities in the dissemination of social innovations : the case of the municipal district of Quito 

      Gierhake, Klaus; Fernández Jardón, Carlos María (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-05-06)
      Local knowledge helps generate social innovations. Universities, which are part of the territorial innovation system, are important in creating innovations, but their role in diffusing social innovations is less well known. ...
    • The role of tourism in the country brand consolidation of Argentina 

      Echeverri Cañas, Lina María; Estay-Niculcar, Christian A. (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2013-06-19)
      Globalization has been the starting off point facing increasing competition it has been evident in recent years between the territories (regions, cities and countries). Especially countries have adopted and implemented ...
    • La ropa de tipo artesanal : desafíos y oportunidades en su comercialización 

      Ramón Rodríguez, Cindy Mireya; Paz Calderón, Yannet; Reyes García, Martin; Espinosa Espíndola, Mónica Teresa (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2018-02-07)
      El sector dedicado a la comercialización de ropa de tipo artesanal se ha enfrentado a nuevas oportunidades de crecimiento, propiciadas por la divulgación cultural, la incursión del diseño y de la moda, lo cual ha dado pie ...
    • La rotulación en los envases de yerba mate en el Mercosur 

      Sniechowski, Virginia I.; Paul, Liliana Martina (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      Este trabajo se ha realizado como parte del proyecto de investigación “Análisis de la legislación nacional e internacional de la Yerba Mate comercializada y de los circuitos comerciales internacionales”, con el objetivo ...
    • SCOR model and the balanced scorecard, a powerful combination for business management assets 

      Díaz Curbelo, Alina; Marrero Delgado, Fernando (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2013-12-20)
      The success of any organization depends increasingly on business processes that are aligned with its strategic direction and enable proactive change management. In this sense it has a logistics management role in an ...
    • La segmentación del mercado por el criterio psicográfico : un ensayo teórico sobre los principales enfoques psicográficos y su relación con los criterios de comportamiento 

      Ciribeli, João Paulo; Miquelito, Samuel (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2014-12-19)
      Este artículo consiste en un ensayo teórico que tiene como objetivo general identificar y analizar las características más llamativas del criterio de segmentación de mercado a través del criterio psicográfico, así como ...
    • Selección de un sistema de gestión hotelero de código abierto 

      García Pérez, Michel; García Rodríguez, Humberto; González Pérez, Aliesky (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2015-06-19)
      Los Sistemas Informáticos de Gestión Hotelera (SIGH) son sistemas estratégicos para las cadenas hoteleras pues la información que registran constituye la fuente para toda la estadística general, como: aspectos de calidad, ...
    • Selection of a hotel system of management of open code 

      García Pérez, Michel; García Rodríguez, Humberto; González Pérez, Aliesky (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2015-06-19)
      The Computer Systems of Hotel Management (SIGH) are strategic systems for the hotel chains so the information that they register constitutes the source for the whole general statistics, as: aspects of quality, studies of ...
    • Sensor económico de la provincia de Misiones, período 2005 – 2018 

      Álvarez, Nicolás; Heredia, Juan Luis; León, María Natalia (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2019-07-01)
      En el presente trabajo se construye un indicador compuesto de actividad económica para la provincia de Misiones para el período 2005 – 2018 con el objetivo de medir las fluctuaciones, tanto para el ciclo económico como ...
    • Sistema de gestión medioambiental para la planta de tratamiento de RSU de la Ciudad de Apóstoles, Misiones 

      Andersson, Catherine Elizabeth (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      Para el desarrollo del trabajo que se presenta a continuación se procedió al relevamiento de datos en la planta de tratamiento de RSU del municipio de Apóstoles, Misiones. El mismo consiste, primeramente, en simular la ...
    • Small and medium sized timber enterprises capable of exporting 

      Tañski, Nilda Catalina; Báez, Lucio; Clérici, Cármen (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      The Misiones, Small and Medium Sized forestry-industry Enterprises, have not shown, up to the present (2004), the necessary dynamism for the integral use of the existent forest plantations in the region, to generate solid ...
    • Social action in socially responsibile business 

      Volpentesta, Jorge Roberto (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2012-06-19)
      The research proposed as general objective to increase knowledge about the characteristics of the actions that companies make in Corporate Social Responsibility programs with interested groups (stakeholders) who are in the ...
    • Social responsibility 

      Gilli, Juan José (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      Social responsibility in itself or enterprise or corporate social responsibility, as it is called, appears as a main topic in many publications, forums and university subjects. In a parallel way, large big enterprises have ...
    • Social responsibility in the practice of decent work 

      García García, Jorge Armando; Montoya Agudelo, César Alveiro (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2023-06-23)
      The document presented below is a reflection on the value that social responsibility represents in the field of guarantees that organizations must have on a subject as relevant as decent work. Under a qualitative methodology, ...
    • Socially responsible training of the future leaders the socially responsible formation of the future enterprise leaders : analysis of the perception of one of the interested parties Spain – Argentina 

      Corral, Silvia Luján; Sandoval Hamón, Leyla Angélica; Ferreyra, Agustín (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2017-09-01)
      In this paper a study has been carried out on the perceptions and attitudes of the students from a Spanish and an Argentine university, on social enterprise responsibility. The methodology used was a qualitative approach ...
    • Socio-environmental approach in the public accountant’s formation 

      Fernández Lorenzo, Liliana Edith; Carrara, Cristina Noemí (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-11-17)
      The accounting discipline has been evolving through time and it has enriched itself with the invaluable contribution of the scientific research. This doubtlessly has affected the extension of the elements that conform its ...
    • Stability assessment and process capability analysis in a food pasta company 

      González Álvarez, Roxana; Barrera García, Aníbal; Guerra Morffi, Ana Beatriz; Medina Mendieta, Juan Felipe (Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas. Programa de Posgrado en Administración, 2021-05-13)
      Statistical quality control is a set of tools and techniques that allows to verify, monitor and control the variability of processes to improve producto quality and business competitiveness. The objective of this study was ...