Experiencias con la utilización del laboratorio remoto visir en 2018 y 2020
Date
2020-10-29Author
Jornada de Pesquisa “Salão do Conhecimento” (25 : 20-23 de octubre de 2020 : Rio Grande do Sul)
Mattivi, María de los Rosarios
Neumann, Miqueas Manuel
Fischer, Gerardo Gabriel
Metadata
Show full item recordAbstract
La incorporación de un laboratorio remoto a la asignatura Física 2 para la
experimentación de circuitos eléctricos por parte de los alumnos tuvo una influencia positiva, un gran porcentaje de estos afirman haber entendido mejor los conceptos dados en la teoría. Inconvenientes como el espacio físico y los horarios que poseen los laboratorios convencionales, pueden ser eliminados fácilmente mediante el uso de laboratorios remotos, ya que los alumnos pueden realizar los ensayos desde sus casas mediante una computadora. The incorporation of a remote laboratory to the Physics 2 subject for the
experimentation of electrical circuits by the students had a positive influence, a large percentage of the students claim to have better understood the concepts given in the theory. Disadvantages such as the physical space and the schedules that conventional laboratories have, can be easily eliminated through the use of remote laboratories, since the students can carry out the tests from their homes using a computer and an internet connection. This could be verified with the 2018 and 2020 cohorts.
Collections
The following license files are associated with this item: